Banky sa už tradične prezentujú masívnymi reklamnými kampaňami, v ktorých nás presviedčajú o správnosti svojich produktov a o tom, že by sme ich určite mali kúpiť. Bežný zákazník sa však v tejto spleti informácií zorientuje len ťažko, predsa len, naraz je to naozaj priveľké množstvo údajov. Momentálne tak platí, že najpopulárnejšie sú jednoduché bankové produkty, ktoré nič zbytočne nekomplikujú a ponúkajú zákazníkovi očakávaný balíček služieb. Klasický běžný účet bez poplatků je presne takýmto príkladom úspešného, a pritom jednoduchého produktu.

Bežný účet dnes ponúkajú prakticky všetky slovenské komerčné banky. Čo je oproti minulosti novinkou, je to, že tieto účty už začali ponúkať aj internetové banky. Teda pre otvorenie účtu už nemusíte ísť do kamennej pobočky banky, stačí si kliknúť na web a otvoriť si účet tam. Banky pôsobiace na internete si medzi zákazníkmi získavajú čoraz väčšiu obľubu, ich služby sú pre nižšie náklady často cenovo zaujímavejšie. A presne to platí aj o bežnom účte od internetovej banky Zuno. Tá už na našom trhu pôsobí určitý čas a za tú dobu stihla rozohnať všetky špekulácie o tom, že internetové banky nemusia byť stabilné či dlhodobo úspešné. Príbeh Zuno ukazuje, že budúcnosť bánk je možno práve na internete. Každopádne, tieto bežné účty od Zuno sa vyznačujú predovšetkým tým, že sú bezplatné a zákazník tak nemusí nič platiť. Získava k tomu aj možnosť internetbankingu či výberov z bankomatu, čo ja taktiež výhodou. Vďaka tejto cenovej výhodnosti bežných účtov si svoje vlastné účty začínajú zakladať aj mladší ľudia, napríklad aktívni stredoškoláci, ktorí si už na účty nechávajú posielať svoje výplaty z brigád. V konečnom dôsledku platí, že vlastníctvo bežného účtu dnes už patrí k základným životným potrebám produktívnych a aktívnych ľudí.